poniedziałek, 20 maja 2019

"Bez litości"

Obejrzałam wczoraj film.
Wiele było filmów po których nie mogłam zasnąć bo przeżywałam fabułę, ale to pierwszy film, po którym miałam koszmary.

"I Spit on Your Grave" (2010)





Znalezione obrazy dla zapytania I Spit on Your Grave (2010)
 "Bez litości"

Opisując krótko - brutalnie zgwałcona pisarka mści się na swoich oprawcach.



Uważam że jest to film obowiązkowy dla każdej kobiety, każdego mężczyzny, każdego sędziego. Każdy bez wyjątku powinien go obejrzeć.

Chciałabym w tym miejscu również przytoczyć link do mojego tekstu z listopada 2018, a właściwie mojego sprzeciwu odnośnie gwałtu -  "To nie jest zgoda"
Ale jedno Wam powiem. Trąbić to ja sobie mogę do ludzi normalnych. Normalny, zwykły, przeciętny facet wie, że się nie gwałci. A już psychol i zwyrodnialec... on też wie, ale ma to w dupie!

Dalej może być trochę wulgarnie i chaotycznie, wybaczcie. Jestem ciągle roztrzęsiona i delikatniej nie potrafię, ale i  nie chcę.


Łzy ciągle napływają mi do oczu i z jednym pogodzić się nie mogę - że my kobiety jesteśmy fizycznie słabsze od mężczyzn i to już nie chodzi o zemstę, tylko o to aby w ogóle do takich sytuacji nie dochodziło.  

Nie godzę się również na to, że mężczyzn się często usprawiedliwia poprzez ich "naturę". 
Mężczyźni zdradzają - no nóż... natura nie stworzyła ich do monogamii. Psychologowie, seksuolodzy trąbią jaka monogamia jest nienaturalna. Natura chciała aby mężczyzna dla przedłużenia gatunku zapładniał jak największą liczbę kobiet. To przecież takie naturalne i oczywiste. Tak wiem kobiety też zdradzają. Czemu nie? Przecież monogamia to przeżytek. Jest niemodna. Tylko na jedno chciałabym zwrócić uwagę. Gdy mężczyzna zdradza to się go usprawiedliwia. A to że żona niedobra, a bo seksu nie chciała, albo nie chciała konkretnej fantazji erotycznej spełnić, a bo się zapuściła, roztyła się po ciąży, stała się nieatrakcyjna, a bo był pijany, a przecież po pijaku to nie zdrada. Można by tu w nieskończoność powody wymieniać. A kobieta która zdradza? "Kurwa", "dziwka", "szmata"... W sumie to nikt nawet nie pyta dlaczego. "Przygód się suce chciało"- ot tyle.
Casanova - mężczyzna swoją wartość może pokazywać i chlubić się nią poprzez zdobywanie (czyt. zaliczanie) kolejnych partnerek i to jest przecież ok. W odwrotnej sytuacji już to tak nie działa. Kobieta, która miała kilku partnerów seksualnych, to przecież wciąż puszczalska dziwka. I nie chodzi mi tu o walkę o równouprawnienie, bo ja nie uważam się za feministkę. Dla mnie po prostu każdy człowiek, bez znaczenia jakiej płci, który się puszcza jest dla mnie nieszanującym się, niedojrzałym emocjonalnie, pustym człowiekiem. 
Mężczyzna nie potrafi żyć bez seksu. No przecież to takie oczywiste. To przecież jak oddychanie. Jak się nie spuścisz to umrzesz przecież.

Natura, natura...

Natura stworzyła nas fizycznie słabsze od mężczyzn. Dla przedłużenia gatunku? Tak na wszelki wypadek? Jakby któraś nie chciała zostać zapłodniona? I PYTAM TERAZ - CZY NA TAKĄ NATURĘ SIĘ GODZICIE? 


Gdzie w tym wszystkim miejsce na miłość? Czy natura w ogóle przewidziała coś takiego jak miłość i szacunek do drugiego człowieka?



Wierzę, że istnieją mężczyźni wartościowi i nie chce wkładać wszystkich do jednego worka. Nie traktujcie, Panowie, moich tekstów jako atak na Was, bo to nie o to chodzi.
Wiem zaraz zlecą się osobniki opisujące jakie kobiety są złe i jakie z nas są ziółka. I ja nie zaprzeczam, bo kobiety też są różne. Ale zamiast wieszać psy na płci przeciwnej starajmy się być lepszymi ludźmi - każdy bez wyjątku. Szanujmy siebie na wzajem i rozmawiajmy, bo to bardzo ważne.


Wracając do tematu,
Mam wrażenie że ludzie zapominają o jednej ważnej rzeczy. Koszmar zgwałconej  kobiety to horror, który nie kończy się w momencie osiągnięcia zaspokojenia przez sprawcę. 

18 komentarzy:

  1. Dokładnie tak. Zgadzam się z każdym napisanym przez ciebie słowem

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba widziałam ten film... Pierwsza połowa to gwałt na kobiecie, druga to jej zemsta w bardzo brutalny sposób... Wiesz dla mnie ten film był szokujący, że ktoś mógł wymyślić coś takiego... a czy widziałaś "Miasto ślepców" z 2008 roku ? Tam "motyw" gwałtów i wykorzystania kobiet jest jeszcze bardziej brutalny

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie najbardziej szokujący jest gwałt. I moim zdaniem żadna kara nie jest za tą zbrodnię wystarczająca. Nawet kara śmierci. Bo kobieta po gwałcie żyje ze świadomością tego co się stało. A to już nie jest życie. Ona umiera, a musi dalej żyć.

      "Miasta ślepców" nie widziałam. Może i lepiej, bo mogłabym nie wytrzymać i paść na zawał w trakcie.

      Usuń
  3. Okropnie boje się, że mogłabym mieć córkę i ktoś mógłby ją tak skrzywdzić a ja nie ochroniłabym jej... Jakiś czas temu czytałam jak przyjaciel zrobił "osiemnastkę" przyjaciółce. Prosił by przyjechała do niego, on zrobił dla niej "impreze". Samych facetów... Ale przyjaźnili się! No i ubrana była normalnie (tak by to nie był żaden argument... ;/) a on dosypał jej czegoś i zgwałcił z tymi wszystkimi kolegami. Ona była świadoma ale nie mogła nic zrobić. Mówi, że to było najgorsze... I jak czytam raporty to w wielu przypadkach krzywdę robi ktoś nam znajomy, bliski... Tu nawet natura nie ma znaczenia. Możemy być silne ale ten co chce ma sposoby... Widziałaś teledysk lady gagi until ithappens to you?...

    I mocny film wchodzi do kina "okrutnie zły"... Przerażające jest to, że koleś zabił i gwałcił wiele kobiet a inne kobiety piszą do niego listy miłosne w więzieniu...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słyszałam o tej dziewczynie. Najbardziej przeraża mnie że rodzice tego chłopaka i w ogóle społeczeństwo broni go, twierdząc że nie było żadnego gwałtu. A przecież wszystko jest nagrane! Bo całą sytuację filmowali telefonem.

      I to prawda, że najwięcej gwałtów dokonują osoby znane ofierze. To jest przerażające. Nikomu nie można ufać. Nikomu.

      To czy masz córkę czy syna tak na prawdę wiele się nie różni. Chłopcy także mogą zostać skrzywdzeni. To my jako rodzice musimy być czujni.

      Wczoraj odnaleziono ledwie żywą, brutalnie zgwałconą 9-latkę, zamkniętą w wersalce w mieszkaniu przyjaciela matki. Matka zostawiła dziecko pod jego opieką na weekend.
      Ludzie nie mają wyobraźni. Nigdy przenigdy nie zostawiłabym dziecka pod opieką jakiegoś faceta, a i kobietę musiałabym najpierw dokładnie prześwietlić. Ja nie ufam ludziom. Za wiele razy się zawiodłam.

      Ostatnio głośno jest o pedofilii w kościele. Pytam się - Jak, kurwa, można wysłać dziecko na tygodniową wycieczkę czy choćby weekend z księdzem (obcym facetem)? No, kurwa, jak?

      Mam tyle do napisania, bo się aż gotuje we mnie.
      Ten ostatni film mnie sprowokował do tekstu ogólnie o gwałcie. A właściwie to o tym, że w starciu z mężczyzną mamy słabe szanse. A co dopiero gdy jest ich kilku.

      A z dziećmi trzeba przede wszystkim rozmawiać, tłumaczyć, uczulać na takie sytuacje. Trzeba je uświadomić jakie zagrożenia istnieją. Dzieci muszą to wiedzieć. Bo nie możemy ich trzymać za rękę 24h na dobę przez całe życie.

      Teledysk widziałam, ale filmu o którym piszesz jeszcze nie. Nie trzeba daleko szukać. Trynkiewicz czy jak on się tam zwał też dostawał listy miłosne. Porąbanych kobiet też nie brakuje.

      Usuń
    2. Jeszcze chciałam napisać, że ciągle się szuka winy w kobiecie.
      Bo spódniczka przed kolano.
      Bo po co szła na imprezę.
      Trzeba było w domu siedzieć na dupie.

      Usuń
    3. Jess... Naprawdę... Bez wyobraźni. Ja bym nie zostawiła "przyjacielowi" dziecka. Jakiegokolwiek. Z resztą też była mowa o chłopcu zgwałconym przez kolegę dziadka. Dziadek miał zawał, matka pojechała z ojcem na pogotowie a ten został z chłopakiem...

      Mnie to przeraża. Pedofilia w kościele... A tak naprawdę jest wszędzie, nawet w szkole. Nie umniejszam temu. Tylko skupiamy się na jednej stronie zamiast tępić WSZYSTKO. I zastosować jakieś sankcje, profilaktykę...

      I nie mam pojęcia dlaczego w wielu zbrodniach doszukuje się winy w ofierze a sprawce często tłumaczy się np. chorobą psychiczną...

      Aj jest do d... :P aż się oburzyłam.

      Usuń
    4. Rozumiem Twoje wzburzenie. Wzburzenie to chyba za delikatne słowo. Jesteśmy wkurwione!

      I tak - pedofilów należy tępić wszędzie, ale za Kościół się wzięli przez specjalne "przywileje". Bo normalnie pedofil trafia do więzienia, a księdza przenoszą na inną parafię i jeszcze inni to kryją. Dlatego jest tu taki szok i bum i nagonka na Kościół. Choć ja tego wcale nie uważam za nagonkę. Już dawno należało się za to zabrać. I oczywiście kary powinny być zaostrzone.
      No ja dzisiaj czytam że ojciec przez 7 lat gwałcił córkę i dostał karę 5 lat więzienia ale sąd apelacyjny zwiększył do lat 7miu. I to jest Kurwa kara?
      Powinno być dodatkowe 7 lat za to że to był ojciec - najbliższa rodzina. Nie sąsiad nie obcy facet na ulicy, tylko rodzony ojciec! A i tak uważam że 14 lat to dla takiego zwyrodnialca za mało.


      I właśnie jednego nie rozumiem.
      Profilaktyka. Mamy XXI wiek. Rezonans wykrywa obszary w mózgu u pedofili ukazując te zaburzenia-skłonności pedofilskie. Dlaczego nie bada się pod tym kontem każdego człowieka bez wyjątku, co kilka lat, profilaktycznie, jak badanie wzroku? Tyle że obowiązkowo.

      Usuń
    5. Masakra....
      I powinno... Albo chociaż w zawodach przy dzieciach. Bo słyszałam o nauczycielach... Na koloniach itp. :( W głowie się nie mieści po prostu jak nic się nie dzieje...

      Usuń
    6. No właśnie. Przynajmniej te osoby które mają pracować z dziećmi powinno się badać pod tym kątem.

      Najgorsze jest to że tracimy czujność, bo się nam wydaje, że nas to nie dotyczy, a potem się oczy na wierzch wywala i ciężko uwierzyć jak się np okaże że sąsiad gwałcił swoje własne dziecko. Przecież się go zna. Jak to możliwe? A jednak.

      Usuń
  4. Kobiety były na przegranej pozycji od zarania dziejów. Niestety, choćbyśmy nie wiem jak krzyczały, to zmiany zachodzą bardzo powoli.
    Ja kiedyś napisałam taki felieton, nie wiem czy czytałaś. Może akurat nie o gwałcie, ale o kobiecie i mężczyźnie. O całej niesprawiedliwości i stereotypach. Też się we mnie gotowało, gdy to pisałam.
    https://tamaluga.wordpress.com/2016/09/09/mezczyzna-i-kobieta-felieton-z-nuta-cynizmu/
    A film oglądałam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Zgodzę się z Tobą, że jak facet ma dziesiątki romansów, to jest uważany za playboya. A gdy kobieta uprawia seks z różnymi facetami, to jest uważana za szmatę, a w najlepszym wypadku za łatwą..
    Na szczęście powoli wszystko zmienia się na lepsze. Na przykład media wymuszają karanie za pedofilię księży (szkoda, że tak późno, bo np. w USA media mówiły o tym już w 2000 roku). Są też wyższe kary za gwałty i molestowanie. Ale jest jeszcze sporo do poprawienia..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się na te zmiany, choć to faktycznie późno.
      Pedofilia czy gwałty na kobietach to nie wymysł dzisiejszych czasów. Istniały od samego początku i od zawsze należało je tępić.

      Kary w Polsce to istna kpina! Zresztą więzienie to jak hotel. Niektórzy specjalnie dokonują zbrodni żeby tam trafić i np. przeczekać zimę.
      Więźniowie powinni normalnie pracować w zakładach karnych.
      A taki pedofil jak tam trafi to nie dość że dostanie jeść to ma jeszcze ochronę i rozrywkę.

      Usuń
    2. Dodam jeszcze, że takiego faceta po dziesiątkach romansów bym kijem nie ruszyła, więc ja nie wiem czym się tu jest szczycić :P

      Usuń
    3. Więzienie dla niektórych może być jak hotel, ale nie dla gwałcicieli, bo nimi zajmują się inni więźniowie w ten sam sposób.. a niektórzy faceci lubią się przechwalać i te dziesiątki kobiet często są wymyślone ;)

      Usuń
    4. W więzieniu się chyba raczej nikt nie chwali za co siedzi. Pedofilami może i by się zajęli ale oni przeważnie mają ochronę a gwałcicieli raczej się ma gdzieś, bo dla większości facetów kobieta nic nie znaczy. To przynajmniej tyle się orientuję, bo mąż koleżanki był klawiszem. Teraz więzienie to nie to co 20 lat temu. Jednak mam nadzieję że współwięźniowie się z takimi nie cackają.
      Dziwię się że pedofile odbywają karę i wychodzą, bo ja gdybym tak siedziała np za morderstwo (Tak tylko przypuszczam. Gdybym jeszcze z rok dłużej u teściowej pomieszkała to całkiem realne by było :P) i odbywała karę 25 lat czy dożywocie to niespecjalnie by mi zależało jednego pedofila więcej sprzątnąć.

      Usuń
  6. Niestety tam gdzie na sprawcy kończy się gwałt, tam dla ofiary dopiero zaczyna się koszmar ...

    OdpowiedzUsuń