wtorek, 12 kwietnia 2022

Odchudzamy sernik!

Co na spód zamiast kruchego ciasta?

Propozycji jest wiele. Możemy pokruszyć orzechy i zblendować je wraz z namoczonymi wcześniej daktylami/suszonymi śliwkami/rodzynkami. Możemy formę wyłożyć owsianką przygotowaną wg własnych upodobań. Możemy dodać kakao lub wiórki kokosowe. Możemy pokruszyć wafle ryżowe i zmieszać je z łyżką miękkiego masła albo zamiast wafli pokruszyć płatki kukurydziane. A możemy sernik upiec bez spodu. Ja zrobiłam owsiankę, dodałam orzechy oraz rodzynki. Nie dodajemy cukru.

Składniki na masę serową:

  • 1 kg twarogu, minimum 3-krotnie mielonego (może być z wiaderka)
  • 1/2 szklanki, (co zamiast cukru?) np. ksylitolu, erytrytolu
  • 1 cukier wanilinowy – 16g (opcjonalnie, nie jest konieczny)
  • 4/5 szklanki (200 ml), (co zamiast śmietanki?) ja dałam jogurt naturalny
  • 50 g masła
  • 1 budyń śmietankowy (bez cukru)
  • 5 jajek
*szklanka o pojemności 250 ml

  1. Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej. Ważne jest również, by użyć dobrego jakościowo twarogu – jeśli używacie białego sera z wiaderka, to zwróćcie uwagę, by był odpowiednio gęsty, a nie rzadki. Ja najczęściej używam twarogu z wiaderka z Piątnicy.
  2. Masło utrzeć z cukrem/słodzikiem.
  3. Dodać pozostałe składniki. Zmiksować tylko do czasu połączenia się – zbyt długie miksowanie doprowadzi do niepotrzebnego napowietrzenia masy serowej, a napowietrzony sernik mocno urośnie, a potem opadnie. Takiej sytuacji powinno się unikać, sernik po upieczeniu powinien być równy jak stół.
  4. Masę serową wylać na schłodzony spód , wyrównać. Ja na wierzch wyłożyłam mrożone owoce. Piec w temperaturze 170 st.C przez około 70 – 90 minut, w zależności od piekarnika. Gotowy sernik powinien być ścięty i sprężysty na wierzchu. Po upieczeniu zostawić sernik w piekarniku z lekko uchylonymi drzwiczkami na około godzinę. Następnie wyciągnąć go z piekarnika i pozostawić do całkowitego ostudzenia. Gdy sernik będzie już całkiem zimny można wylać na wierzch tężejącą galaretkę, ale niekoniecznie. Może zostać fit. 



2 komentarze:

  1. Super przepis, akurat na ten czas :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny przepis, bo wyglada, ze zdrowsze zamienniki nie ujmuja mu smaku. :)

    OdpowiedzUsuń