wtorek, 30 czerwca 2020

Sałatka białkowa z tuńczykiem



Składniki:

- ciecierzyca gotowana (ja użyłam tej z Lidla w słoiku)
- kukurydza (puszka)
- groszek zielony (puszka)
- ogórki kiszone (3 szt.)
- jajka (3 szt.)
- tuńczyk z puszki
- jogurt naturalny o zwiększonej zawartości białka
- szczypiorek
- natka pietruszki
- pieprz (nie soliłam, ogórki i tuńczyk są wystarczająco)


Ogórki i jajka pokroić w kostkę. Pozostałe warzywa odsączyć. Wymieszać składniki z jogurtem i szczypiorkiem. Doprawić pieprzem. Na wierzchu ułożyć tuńczyka i posypać  natką pietruszki.

11 komentarzy:

  1. Brzmi przesmacznie! Szkoda, że nikt poza mną nie lubi tuńczyka :( A ty wiesz, że ja nigdy nie jadłam ciecierzycy? Nawet nie wiem jak smakuje... :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ciecierzycę pierwszy raz próbowałam jakieś 3 lata temu i często do niej wracam. Warzywa strączkowe są bardzo wartościowe, mają sporo białka. A ze ja nie przepadam za mięsem, jestem raczej roślinożerna, to uzupełniam właśnie ciecierzycą i proteinowymi jogurtami.

      Bardzo polecam wszystkie strączki ;)
      Najwięcej białka ma chyba soja i fasola, ale ciecierzyca też jest pod tym względem całkiem bogata. No, ale wiesz... nie ma co przesadzać, bo jak w tej wróżbie "wiatry niosą mnie" :P

      Usuń
    2. Haha! Dokładnie :D
      A smaczna jest chociaż?

      Usuń
    3. Mi smakuje. Podobnie jak fasola.

      Usuń
  2. Apetyczny przepis. Lubię wszelkie sałatki, ale póki co muszę kombinować, bo mało co mogę jeść.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też uwielbiam sałatki.
      A jak u Ciebie wygląda dieta? Co możesz jeść?

      Usuń
    2. Lekkostrawna. Bez nabiału.

      Usuń
    3. Mhm. A co powodował nabiał, że musiałaś zrezygnować?

      Usuń