sobota, 21 kwietnia 2018

Co zeżarłam 21.04? Spowiedź 8. Jak uzupełnić niedobór żelaza.

Na początku chcę się pochwalić - zgubiłam 2 kg! Nie spodziewałam się tego, to zapewne za sprawą rygorystycznej diety i odstawienia słodyczy. Nigdy wcześniej nie udało mi się odstawić cukru w stu procentach. Ograniczenia nic mi nie dawały, więc zmieniłam sposób myślenia. Nie ograniczam, tylko rezygnuję, pozwalając sobie na drobne grzeszki i u mnie to działa ;)
Jeśli w ciągu drugiego tygodnia też stracę kolejne 2 kilogramy, to postaram się dołączyć aktywność fizyczną, np. orbitrek 30 minut dziennie albo przynajmniej co drugi dzień. Ćwiczenia uważam za bardzo ważne, ponieważ one pozwolą na utrzymanie estetycznego wyglądu ciała. A jakoś nie zamierzam o rosnąć w cellulit. Rok temu udało mi się z nim wygrać właśnie ćwiczeniami + masaże. Wspomagałam się też balsamami, ale to głównie dzięki ćwiczeniom moja skóra na udach i pośladkach napięła się i nie była sflaczała, tworząc cellulit.  W tym miejscu podam link: Jak-sie-pozbyc-cellulitu, w którym odpisałam jak się tego dziadostwa pozbyłam. 



Sobota 21.04

- 2 kromki żytniego chleba z twarożkiem i talerzyk warzyw i owoców (garść winogron, pomidorek paprykowy, rzodkiewka, cebulka dymka ze szczypiorkiem, natka pietruszki, garść kukurydzy, garść zielonego groszku, garść sałaty-Mix, odrobina papryki) - musiałam podzielić ten posiłek na 2 razy bo nie zmieściłam całości
- śledź marynowany z cebulką i reszta sałatki z poprzedniego posiłku, 2 łyżki jogurtu naturalnego, pieprz
- kromka wafla ryżowego
- garść orzechów, jogurt naturalny (100g), odrobina cynamonu
- śledź marynowany z cebulką, dwie rzodkiewki, pomidorek paprykowy, szczypiorek, jogurt naturalny, koperek i pieprz



Jako że żelazo występuje nie tylko w mięsie, a ja i tak za mięsem nie przepadam, postanowiłam zamieścić na blogu informacje o innych jego źródłach. Nie chcę doprowadzić do niedoborów i anemii, więc muszę ten pierwiastek uzupełnić. 

Źródła żelaza - z salaterka.pl























Aby usprawnić wchłanie żelaza, musimy dostarczyć witaminę C. 

Źródła witaminy C - z salaterka.pl














6 komentarzy:

  1. Super!!! Gratuluje ogromnie! Fajnie, że taki wysiłek nie idzie na marne, a każdy kilogram daje kopa do dalszego działania! Ekstra wynik!!!
    Dziękuje za ściągawkę co do żelaza. Bardzo nam się przyda ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Brawo Ty!!! i sciagawka bardzo na miejscu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Karina, dzięki za tabelkę:)
    Buziaczki!

    OdpowiedzUsuń