środa, 24 lipca 2019

9 lat!


Dzisiaj 9-ta rocznica naszego ślubu!

Właśnie z tej okazji piekę ciasto o nazwie "Bogini Wenus".

Korzystałam z tego oto przepisu pochodzącego ze strony www.mojeciacho.pl:

SKŁADNIKI NA BISZKOPT:

  • 6 jajek
  • 1 szklanka cukru
  • 1 1/2 szklanki mąki
  • 1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia

SKŁADNIKI NA MASĘ SEROWĄ:

  • 1/2 kg sera białego
  • 0,7 l śmietany 30 lub 36 %
  • 2 galaretki cytrynowe
  • 5 – 6 łyżek cukru pudru (dałam 8 łyżek)

SKŁADNIKI NA POSYPKĘ:

  • 3 łyżki masła
  • 3 łyżki cukru
  • 200 g wiórków kokosowych

PONADTO:

  • ulubiony dżem (ananasowy)

WYKONANIE:

Biszkopt: Nagrzewamy piekarnik do 180 st.C Białka ubijamy na sztywną masę. Ciągle mieszając dodajemy cukier, żółtka, mąkę oraz proszek do pieczenia. Wszystko delikatnie mieszamy i wylewamy na blachę (25 x 35 cm) wyłożoną papierem do pieczenia . Pieczemy przez ok. 30 minut. Wyjmujemy i studzimy.
Posypka kokosowa: Na małym ogniu na patelni smażymy masło, cukier oraz wiórki kokosowe aż się zrumienią. Studzimy.
Galaretki rozpuszczamy w 2 1/2 szklanki gorącej wody, ostudzić.
Biały ser zmielić. Do zmielonego sera dodać lekko tężejącą galaretkę i wymieszać (ja całość potraktowałam na końcu blenderem, by pozbyć się ew. grudek serowych).
Śmietanę ubijamy z cukrem pudrem. Do ubitej śmietany dodajemy masę serową. Całość porządnie miksujemy (ja mieszałam ręcznie ser z ubitą śmietaną).
Ostudzony biszkopt kroimy na 2 części. Na pierwszą cześć wykładamy masę serową, przykrywamy ją drugą częścią biszkoptu.
Na wierzch ciasta smarujemy dżemem i wykładamy posypkę. Ciasto schładzamy w lodówce.



Mam nadzieję, że moje ciacho będzie wyglądało równie smacznie. Jako że piekę je w tortownicy o średnicy  24 cm, pomniejszyłam ilość składników na biszkopt. Biszkopt piekę przeważnie z 5 jaj i 5 łyżek cukru oraz 6 łyżek mąki. Dodaję odrobinę oleju i łyżeczkę proszku do pieczenia i zawsze wychodzi mi idealny. 
Właśnie studzę galaretkę, ale nie cytrynową, bo miałam jedynie brziskwiniową i takiego też dżemu użyję ;) A więc w moim wydaniu będzie to "Brzoskwiniowa Bogini".


22 komentarze:

  1. No to życzę wielu kolejnych pięknych rocznic ��

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratulacje i najlepsze życzenia dla Was :) oby nigdy nie zabrakło Wam wzajemnej miłości pod żadną postacią :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę że już może być tylko lepiej :D
      Dziękujemy!

      Usuń
  3. Ooo :D my 9 rocznice zwiazku mamy za niedlugo 😁 a ja pieke... jak mi sie uda bo maly absorbujacy dzis dwa torty bezowe, przekladanca biszkopotowego i na niedziele musze zrobic tort na 30 osob 🤣😂 i chyba wlasnie dostaje okresu...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O Jezu, ile tego...
      A tort to dla kogoś czy wy świętujecie?

      Usuń
    2. Nie, ja wszystko dla kogos, znaczy przekladaniec dla nas na probe bo musze sprawdzic polaczenia smakowe 😂
      Jak wyszlo ciasto? Ja dopiero ide robic cokolwiek bo jest drzemka...

      Usuń
    3. Ciasto spoko. Te prażone wiórki kokosowe fajne na wierzchu :D
      A masa słodko kwaśna. Podobną piankę robię do ciast z galaretką. Mnie osobiście bardziej smakuje z galaretką i owocami. Jakoś mi do wiórków nie pasuje. Może to kwestia przyzwyczajenia. Ale mąż pochłania w szybkim tempie, więc chyba ok ;)

      Usuń
    4. Nie znam faceta co by pogardzil slodkim 😂🤣 nawet jak mowi, ze nie lubi i nie jje to je 🤣😂

      Usuń
  4. GRATULACJE!!!
    ciasto wygląda super, tylko, że ja ..... nie cierpie wiórków kokosowych :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie prażone wiórki całkiem fajne mi się wydają choć nie pasują mi jakoś do tej słodko kwaśnej pianki :)

      Dziękujemy

      Usuń
  5. Gratulacje i wszystkiego dobrego dla Was :))

    OdpowiedzUsuń
  6. Wszystkiego Najlepszego i Wielu Kolejnych Rocznic!

    Nam w grudniu stuknie 12 lat (a w sierpniu 7 od koscielnego), ale na takie ciasto to sie nie porwe. ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. kolejnych rocznic w zdrowiu szczęściu i miłości dla Was 😊

    OdpowiedzUsuń
  8. Wszystkiego najlepszego, oby każdy następny rok był coraz piękniejszy :)

    OdpowiedzUsuń